Curbura-motorul complicatiilor

Curbura-motorul complicatiilor

mai 12, 2012  |  de  |  Cazuri

“Dacă nu ai timpul și priceperea necesare, nu fă crima! Trimite!”

Dr. L.S. Buchanan

Canalele înguste, care prezintă curburi multiplanare accentuate, sunt întotdeauna o provocare pentru clinician.

Tratat cu respect și răbdare, un caz cu anatomie dificilă ne poate oferi satisfacții profesionale imense.

Din nefericire și reversul este valabil. O singură clipă de neatenție este suficientă și totul se poate transforma instantaneu într-un coșmar. 

Multe greșeli sunt nereparabile, din acest motiv, pe primul loc stă prevenția.

În continuare, câteva atitudini clinice utile în abordarea acestor cazuri:

  • Instrumente noi, de bună calitate. La primul semn de deteriorare, le înlocuim.
  • Nu forțăm! Ia ce îți dă canalul, nu îl “viola”!
  • Deschiderea celor 2/3 coronare permite permeabilizarea și prepararea în siguranță a 1/3 apicale.
  • Instrumente din oțel precurbate, mimând curburile prezente, pentru evitarea transportului intern și apariția pragurilor.
  • Recapitulări multiple și verificarea periodică a patenței foramenului apical, pentru a preveni blocajul.
  • Dacă nu reușim să creăm o cale de alunecare predictibilă sau curburile sunt extreme, nu preparăm rotativ. O tehnică de preparare manuală, cu instrumente ISO din NiTi, presupune angajare redusă și scade riscul de fractură.
  • Irigația va fi frecventă și abundentă.
  • Nu forțăm o conicitate crescută.

Îți doresc răbdare și succes!

PS Tu cum procedezi în aceste cazuri? Dacă vrei să ne împărtășești din experiența ta, sau ai o întrebare, lasă te rog un comentariu mai jos.

 

 


1 Comentariu


  1. Radian Ovidiu

    salut Camil, vreau sa-ti multumesc si eu pentru ideea de a initia acest blog invatam invatam invatam indiferent de virsta datorita tie si altor citiva mi-am schimbat atitudinea in tratamnetele endo si rezultatele au inceput sa apara.Daca s-ar putea insista pe “abordarea “curburilor=motorul complicatiilor” ti-as fi recunoscator.Molarii ramin mereu o provocare pt orice gp la orice virsta.Deasemenea mi-ar place sa insisti putin pe notiunea de “transportare”
    stima pt tot ce faci

Trackbacks

Lasati un raspuns: